Selasa, 8 Februari 2011

Betul Kata Tok Guru Nik Aziz Bahawa Pengundi UMNgOk Jahil Dalam PRK Tenang

Padan muka pengundi Tenang yang pilih UMNgOk sebagai tok wakil mereka. Benarlah apa yang dikatakan oleh Tok Guru Nik Aziz bahawa pengundi UMNgOk adalah pengundi jahil. Atau erti kata lain tak bertamadun. Yelah, dahla piligh pemimpin yang roswah dan busuk dari parti sekular itu, pastu pilih pula wakil rakyat yang akan didakwa di Mahkamah isnin ini. Kalau mahkamah isytiharkan Adun baru UMNgOk ini bersalah dan muflis, tak ke akan ada satu lagi PRK di sana. Memang jahil betul pengundi sana memilih wakil rakyat yang terpalit dengan kes jenayah..
MAHKAMAH TETAPKAN SEBUTAN KES ADUN BN TENANG 7 FEBRUARI INI
Adun BN DUN Tenang akan menghadapi satu kes mahkamah pada 7 Februari ini kerana di saman semasa bertugas sebagai ADO Segamat sebelum ditukarkan ke Pejabat Daerah Kecil Rengit.
Rakyat DUN Tenang terutama pengundi memang silap besar mengundi dan memilih Mohd Mohd Azahar Ibrahim sebagai YB mereka yang terbukti cuai dan lalai ketika menguruskan hal tanah di daerah Segamat lapan tahun lalu.
Mohd Azahar ketika itu memegang jawatan Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat.
Bagaimanapun keputusan mahkamah tidak memihak kepada Mohd Azahar.
Menurut Salahuddin, saman tersebut dibuat oleh pihak ketiga yang telah membeli tanah seluas lapan ekar yang berharga RM70,000.
Pendengaran kes tersebut ditetapkan 7 Februari ini di Mahkamah Tinggi Muar.
Mohd Azahar tempohari berkata perkara tersebut telah selesai dan berkata beliau hanya bertindak mengikut prosedur yang ditetapkan.
"Bagaimanakan YB Umno-BN dengan mudah menyatakan isu tersebut sudah selesai sedangkan akibat kecuaian, kelalaian dan penyalahgunaan kuasa telah menyebabkan pembeli (tanah itu) yang membeli secara tidak sah menyaman calon Umno-BN, Pentadbir Tanah Daerah Segamat, Pejabat Tanah Daerah Segamat dan kerajaan negeri Johor sebagai defendan bagi menuntut ganti rugi berjumlah lebih kurang RM1.5 juta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BERSIH 2.0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...