Isnin, 23 Mei 2011

KEMPEN PRU-13 SUDAH BERMULA

23 MEI 2011 (ISNIN) Kempen bermula? ya, itu lah yang sedang berlaku di Felda Jenderak Selatan. Hari ini diadakan satu ceramah umum isu semasa anjuran umno kuala krau di sebuah bangunan yang semasa hendak dibina dulu dikatakan adalah untuk kegunaan rukun tetangga tapi setelah siap dinamakan pula BALAI PENERANGAN UMNO. bangunan ini adalah satu kelebihan buat umno kerana terletak hanya kira-kira 40 meter dari pintu sekolah rendah kebangsaan jenderak selatan yang juga merupakan pusat membuang undi untuk peti undi jenderak selatan.

kira-kira 200 orang menghadiri ceramah ini (agaknya dilapor 2000 org oleh sinar hairan esok) yang pengisiannya bukanlah isu semasa tetapi kempen politik sama seperti malam-malam kempen semasa prk n.28 Kerdau dulu. ceramah yang disampaikan oleh penasihat agama kepada menteri besar terengganu itu antaranya mengatakan umno/bn telah melaksanakan islam. bn bina masjid, bn tubuh bank islam.... itulah bukti bn laksana islam. bukan pas yang buat semua tu. sungguh dangkal hujah mereka memperbodohkan rakyat. lesen judi dan arak diberikan oleh bn tidak pula dijelaskan oleh mereka. harga barangan semakin meningkat tidak di usik langsung. apa yang berlaku hanyalah memburukkan pemimpin Pakatan Rakyat. itulah disebut berulang kali.

kalau dilihat kepada senario sekarang, umno sedang dalam ketakutan dan mungkin sedang berlatih untuk menjadi pembangkang selepas PRU-13 nanti. buktinya pada 1 mei 2011 lepas mereka melakukan demonstrasi membantah program Pakatan Rakyat di sini dan hari ini mereka buat ceramah umum pula.. bukankah itu yang PR buat selama ini. akhirnya umno sedar yang rakyat semakin menolak mereka. TV dan suratkhabar tidak lagi berupaya memanjangkan hayat mereka. agaknya mereka ni mohon permit ke untuk berceramah malam ni? entah la.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BERSIH 2.0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...